• Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image

Kwiaciarnia – jak ją założyć?

tulipanyRozpoczynanie własnej działalności gospodarczej wymaga sporego wysiłku i nakładów finansowych, dlatego też biznes kwiaciarniany może okazać się wdzięcznym przedsięwzięciem, głównie przez wzgląd na niewielki wkład własny, niezbędny do rozkręcenia indywidualnego biznesu. Jak jednak wiadomo nic nie przychodzi łatwo, dlatego też przed przystąpieniem do działań konieczne jest poszerzenie swojej wiedzy na temat kwiatów, sztuki ich układania, a także nabycie umiejętności handlowe, głównie dlatego, że niezbędny będzie regularny kontakt z klientem. Warto mieć także swój własny pomysł na kwiaciarnię, przede wszystkim dlatego, że konkurencja na rynku jest duża, a klienci coraz bardziej świadomi tego, czego oczekują i czego potrzebują.

Jak w każdym biznesie szczególnie cenna jest lokalizacja, dlatego też niezbędne jest odpowiednie wytypowanie miejsca, w którym znajdzie się nasza główna siedziba. Lokal nie musi być wcale duży, konieczne jest jednak, aby posiadał zaplecze, w którym możliwe byłoby przechowywanie kwiatów, a także przestronne miejsce, w którym można by układać wiązanki. Małe pomieszczenie jest znacznie korzystniejsze od dużej siedziby, która automatycznie ma wyższy czynsz, mogący być nie do przeskoczenia dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kwiatami. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku biur, miejsce dystrybucji można kupić albo wynajmować, wszystko zależy od indywidualnych preferencji oraz wysokości cen za metr kwadratowy, przede wszystkim dlatego, że wartość lokali różni się w zależności od wielkości miasta. Najmniej problemów z dobrą lokalizacją ma kwiaciarnia internetowa, która komunikuje się ze swoimi klientami jedynie za pośrednictwem sfery wirtualnej, nie wymagając bezpośredniego kontaktu. W takim przypadku jedyne, czego będzie się potrzebować to przestrzeń, w której możliwe byłoby swobodne układanie wiązanek i przygotowywanie je do transportu. W każdym innym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zlokalizowanie kwiaciarni w takim miejscu, w którym pojawia się zawsze najwięcej osób. Ze względu na to, że bukiety, które wręczamy swoim bliskim powinny być zawsze świeże i idealnie skomponowane, niezbędna jest umiejętność pracy pod presją czasu i zgrabne dopasowywanie wielkości i kolorystyki kwiatów do okoliczności oraz gustów klientów.

Jak powszechnie wiadomo żaden biznes nie przyjmie się, jeżeli nie zostanie dobrze rozreklamowany, podobnie zresztą jak ma to miejsce w przypadku dobrej prezentacji tego, co ma się klientom do zaoferowania. O tym, jak istotny jest wystrój przestrzeni oraz sposób eksponowania własnych produktów widać bardzo dobrze w przypadku branż gastronomicznych. Bez względu na to jak smaczne będzie jedzenie, nie będzie cieszyło się zainteresowaniem jeżeli zostanie podane na plastikowych czy papierowych talerzach. Oprawa jest ważna, dlatego istotne jest zadbanie o eleganckie wazony, wystrój witryny oraz wysokiej klasy meble, które będą odporne na wilgoć czy niskie temperatury, tak istotne dla trwałości kwiatów. Wystrój jest ważny nawet wtedy, kiedy naszym biznesem jest kwiaciarnia internetowa, przede wszystkim dlatego, że w takim przypadku jedyne czym dysponujemy to wirtualna strona, na której musimy jak najlepiej wyeksponować swoje atuty. W takim przypadku najlepszym wyjściem jest stworzenie wirtualnego zaplecza, które będzie oryginalnie prezentować galerie fotografii poszczególnych kwiatów, a także posiadać wszystkie najważniejsze opisy i informacje, których nie da się z przyczyn oczywistych przekazać za pośrednictwem bezpośredniej rozmowy. Kwiaciarnia internetowa wymaga też znakomitej logistyki, przede wszystkim dlatego, że konieczne jest nawiązanie współpracy z firmą kurierską lub też zadbanie o prywatny transport, który byłby w stanie dystrybuować zamówione wiązanki w określone miejsce. Stacjonarna kwiaciarnia musi być przede wszystkim uporządkowana i dobrze zaopatrzona tak, aby klient był w stanie nabyć dokładnie taki bukiet, na jakim mu zależy. Żeby zachęcić przechodnia do wejścia do środka konieczne jest także zadbanie o atrakcyjną witrynę, na której ustawione powinny być najlepsze i najoryginalniejsze kwiaty doniczkowe i cięte, które będą dopasowane nie tylko do pory roku, ale także okoliczności, głównie dlatego, że biznes kwiaciarniany skoncentrowany jest wokół największych uroczystości, kiedy kwiaciarnie przeżywają prawdziwe oblężenie. Dzień Matki, Walentynki, Dzień Babci czy też uroczystości prywatne w postaci ślubów, chrzcin, urodzin czy imienin wymagają sprawnego przygotowywania bukietów adekwatnych do wydarzenia, dlatego też niezbędne jest odpowiednie wyczucie i umiejętność dobierania do siebie kwiatów oraz elementów dekoracyjnych. Bez odpowiedniego przygotowania oraz wiedzy na temat kwiatów oraz ich pielęgnacji biznes nie będzie się raczej cieszył powodzeniem, chyba, że uda się nam pozyskać takich pracowników, którzy będą posiadali zmysł artystyczny, doświadczenie w branży oraz doskonałe podejście do klienta. Wiedza jest niezbędna także w przypadku selekcji kwiatów, głównie dlatego, że właściciel zmuszony jest do samodzielnego wybierania kwiatów na giełdach, które organizowane są kilka razy w tygodniu w większych hurtowniach i plantacjach. Im słabsze i delikatniejsze kwiaty, tym gorzej dla przedsięwzięcia, dlatego też konieczne jest typowanie roślin, które pozbawione będą uszkodzeń, nadłamań czy odbarwień. Oprócz podstawowego asortymentu, do którego zaliczyć można przede wszystkim kwiaty cięte, w sprzedaży powinny znajdować się także akcesoria do przechowywania i pielęgnacji zakupionych bukietów, wiązanek czy kwiatów doniczkowych.bukiet panny młodej

Niezbędne są także wszystkie elementy, bez których trudno pracować samemu floryście, dlatego zawsze pod ręką powinien mieć wszelkiego rodzaju brokaty, tasiemki, wstążki, krepy, koraliki, nabłyszczacze, spraye, utrwalacze, ozdobne papiery czy naklejki, które wzbogacają bukiety dodając im uroku i wyrafinowania. Kwiaciarnia stacjonarna czy też kwiaciarnia internetowa może być niezwykle wdzięcznym biznesem, niezbędne jest jednak odpowiednie przygotowanie oraz dobry kontakt z klientem, bez którego trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek działania.