• Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image

Charakterystyka agencji reklamowej


W dobie wysokiej konkurencji prowadzenie własnej działalności nie jest proste. Dobra strategia marketingowa innych firm czy kreatywna reklama osób działających w naszej branży niejednokrotnie spędza nam sen z powiek i wywołuje bóle głowy. Jak zadbać o efektywny rozwój firmy? Co zrobić, by na tle innych, podobnych działalności nasza spółka stała się prawdziwym unikatem? Na te pytania przedsiębiorcy próbują sobie odpowiedzieć od lat. Jak się okazuje, rozwiązaniem wszystkich problemów i obaw może być zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej. Specjaliści od marketingu przeprowadzą naszą firmę przez najwyższe góry i w efekcie doprowadzą nas na sam szczyt. Warto zatem chociażby z tego względu wiedzieć, czym dokładnie zajmują się agencje reklamowe, jak działają oraz na jakich aspektach marketingu skupiają się w ostatnim czasie. Jeśli chcemy zapewnić działalności nie tylko przetrwanie, ale również efektywny rozwój, powinniśmy działać już teraz. Brak konkretnych decyzji i działań to sygnał dla naszej konkurencji!

O reklamie słów kilka

Reklama to najprościej rzecz ujmując komunikat dla konsumenta. Jest to oczywiście komunikat ubrany w pewną formę. Możemy go bowiem przedstawić za pomocą ulotki, artykułu sponsorowanego, przekazu audiowizualnego czy przekazu audialnego. Reklama musi również czegoś dotyczyć – najczęściej produktu lub usługi. Zjawisko reklamy jest w krajach rozwiniętych na tyle poważną sprawą, iż regulują ją odpowiednie ustawy czy wytyczne (na przykład dyrektywy Unii Europejskiej). Zgodnie z powiedzeniem „reklama dźwignią handlu” różne przedsiębiorstwa od dawien dawna próbowały (mniej lub bardziej skutecznie) zaskarbić sobie przychylność klientów. To właśnie tworzeniem, kreowaniem czy wreszcie wymyślaniem reklam zajmują się między innymi agencje reklamowe. 

Agencja reklamowa

Wiele osób związanych z marketingiem uważa, że pierwsza agencja reklamowa powstała już w latach 40 dziewiętnastego wieku. Niejaki Volney Palmer mieszkający w Filadelfii zbierał różne ogłoszenia reklamowe, a następnie dbał o to, by te ostatnie pojawiły się w prasie drukowanej. W Polsce reklama komercyjna zaczęła rozwijać się prężnie dopiero w latach 80 dwudziestego wieku. Taki stan rzeczy jest oczywiście związany z ustrojem, który panował w kraju od zakończenia drugiej wojny światowej. Niemniej jednak ostatnie lata udowadniają, że rynek reklamy komercyjnej ma się w Polsce bardzo dobrze. Kolejne agencje reklamowe powstają nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Co więcej, jest na nie dość duże zapotrzebowanie. 

Strony www

Funkcjonalność działalności bez strony internetowej staje się dzisiaj bardzo ograniczona. Dlaczego? Jak się okazuje, konsumenci poszukują obecnie usług i produktów przede wszystkim w sieci internetowej. Jeśli nie mamy własnej witryny, tracimy szansę na potencjalnych klientów. Nowoczesne agencje reklamowe rozszerzają swoje oferty i proponują przedsiębiorcom stworzenie wirtualnej, oryginalnej wizytówki. Jeśli chodzi o strony www Poznań, Warszawa czy inne duże miasta to miejsca, w których znajdziemy najciekawsze agencje reklamowe. Zanim zlecimy jakiejś firmie wykonanie strony, sprawdźmy jej portfolio. Niestety ciężko jest stwierdzić, ile kosztuje zaprojektowanie oraz wykonanie strony. Ostateczna cena zależy od kilku czynników. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że na stronie nie możemy oszczędzać. W cenie są takie elementy jak ilość wersji językowych czy funkcjonalność podstron. Co więcej, strona firmowa może funkcjonować nie tylko jako wizytówka firmy, ale również jako osobny sklep online. Wszystko zależy oczywiście od specyfiki naszej działalności. W cenie są dzisiaj dla przykładu sklepy online z biżuterią, ubraniami czy gadżetami sportowymi. 

Pozycjonowanie strony internetowej

Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową powinna mieć świadomość tego, że stworzenie witryny to nie wszystko. Konkurencja – nawet, a może szczególnie na rynku internetowym – jest ogromna, dlatego musimy jeszcze zadbać o efektywne wypozycjonowanie naszego adresu pod wybrane frazy, które najprawdopodobniej wpisują do wyszukiwarki nasi potencjalni klienci w poszukiwaniu produktów bądź usług. Jeśli chodzi o samo pozycjonowanie, na efekty trzeba będzie poczekać nawet kilka miesięcy. Nie da się od tak umieścić naszej strony na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Alternatywą na czas oczekiwania okazują się kampanie linków sponsorowanych. Wszystkie te usługi świadczy oczywiście agencja reklamowa, które często już na etapie tworzenia witryny wspomina o wymienionych możliwościach marketingu internetowego. 

Inne usługi agencji reklamowej

Choć agencje reklamowe w dużej mierze interesują się tym co internetowe i wirtualne, pewną część swojej pracy nadal poświęcają tradycyjnemu marketingowi. W ofercie wspomnianych działalności znajdziemy zatem możliwość stworzenia logo dla naszej firmy, banerów reklamowych czy standardowych ulotek. Ponadto agencje reklamowe są w stanie zaplanować od podstaw kampanię reklamową, którą będą następnie wdrażać przy pomocy mediów tradycyjnych i nowoczesnych.